Recept: Tunnt, krispigt bröd!

HEJ på er!
Har legat lite på latsidan med både bloggen och bilder, but im still here.

Idag har jag hållit på med den här dieten/livsstilen i exakt 36 hela dagar :)
Men då måste jag dock tillägga att det blev lite fusk i början..första 1.5 veckan höll jag på att dö (nja, kanske inte direkt, men det var lite så det känndes) och då slank det ner två chokladbollssmetar (..........) en banan, lite vaniljglass samt en plättlunch med sylt och grädde. MEN, efter det har det inte varit NÅGOT fail. Bara under de där första nio dagarna..Sedan NOTHING.

Hur som helt, det jag egentligen tänkte skriva och dela med mig av var ju faktikst ett recept på brööö !

Eftersom jag blivit lite less på oopsies, prövade jag något nytt spontant som jag hoppades skulle bli ett hårt/krispigt bröd.

I en bunke slängde jag i: 3 ägg, 100 g philadelphiaost, ca 1/5 dl sesamfrön och lite salt. Vispade upp det och hällde smeten på en smord(!) plåt, i lite knappt 100 grader. Efter ca 50 minuter vände jag på brödet som då blivit såpass ihop-hållbart att det gick att vända utan problem. Grädda sedan på andra sidan lika länge, eller så länge det behövs. Skruva slutligen upp värmen på snabbvärme, det ger brödet en fin gyllengul färg. Vänd på andra sidan tills gyllengula färgen kommer även där.

Ta ut brödet och låt svalna! Sedan är det bara att skära upp det i skivor, krispigt och relativt hårt!

Dock kommer jag inte göra detta igen, pga all tid det tog. Men det var kul/gott att få prova äta ett tunnt hårt bröd för omväxlingsskull!


Kommentarer
Postat av: livetoday - 52 kilo

åh tack sötnos! HOPPAS ALLT KÄNNS KANON FÖR DIG! :D

2010-09-26 @ 22:50:26
URL: http://livetoday.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0