Fredagsmys!

Äntligen helg och fredagkväll - nu har vi allt framför oss ;-)

Jag försöker hålla igen även på helgerna, men ibland måste man ju få festa till det lite också...Då tycker jag en liten bricka med brieost, oliver och fetaost är ett riktigt fint käk! Om man är en fd. chipsälskare som jag är det toppen för man får det där salta! Och vet ni vad, nu tycker jag att en god brieost faktikst är minst lika gott som chips!

Nu ligger jag här i min säng och lyssnar på spotify. Jag har haft en hemmakväll ikväll. Efter middagen tog jag ett bad med tända ljus, badolja och skrubbvantarna! Jäklar vad det skrubbades...all död hud skulle bort, och sedan på med body butter kokos. Den luktar verkligen gudomligt gott, prova den! Sedan såg vi några avsnitt Lost. Det blev en lugn men mysig fredagskväll.

Förövrigt så tänker jag ganska mycket på det här med självkännsla/självförtroende just nu. Om jag talar utifrån egen erfarenhet, så vet jag själv att jag känner mig mycket mer "värd" när jag är några kg lättare. Jag får också för mig att andra accepterar mig mycket mer om jag är mindre och "finare". Och att någon skulle vilja ta i mig, finns inte ens på kartan! Det är som en inbaknad mening i mitt huvud som lyder "knubbigt är dåligt, smalt ska det vara!" också med en gång är de negativa tankarna igång.

Jag börjar förstå att bara för att man går ner i vikt, behöver det inte betyda att det negativa tankemönstret helt försvinner. Det är något jag måste jobba bort tillsammans med kilorna helt enkelt. Jag förtjänar att få känna mig lika bra med tio extra kilon på min kropp såsom tio kg utan. Det ska inte sitta i där.
Och föressten, det förjänar ni ALLA! :-)



Dagens middag fick bli kyckling med lite vitkålsallad och mosad fetaost!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0